انتخاب بهترین پالت سایه چشم

انتخاب پالت سایه و طرز استفاده از آن

سایه چشم در آرایش بسیار تاثیرگذار است. در واقع سایه می‌تواند خلاقیت شما را در آرایش نشان دهد و همچنین جهت انتخاب آن گزینه‌های زیادی پیش روی شما است. توجه داشته باشید که برای انتخاب سایه چشم بایستی عامل‌های مختلفی را در نظر بگیرید که رنگ پوست و رنگ چشم دو نمونه مهم از آن‌ها می‌باشند. در این مقاله قصد داریم به انتخاب پالت سایه و طرز استفاده از آن بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سایه چشم چیست؟

پالت سایه یا به عبارت دیگر سایه چشم آرایش رنگی می‌باشد که بر روی پلک‌ها و پوست اطراف چشم به کار می‌رود. در واقع از این لوازم آرایشی برای عمق و جلوه بیشتری به چشم‌ها استفاده می‌شود و همچنین باعث درخشش آن‌ها می‌شود.‌ امروزه پالت سایه یک محصول زیبایی اساسی بوده که در دسترس تمام افراد می‌باشد.

البته سایه چشم علاوه بر زیباتر کردن چشم‌ها تغییراتی در اندازه و حالت چشم‌ها ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال می‌توان با انتخاب صحیح رنگ و مدل سایه، چشم‌های درشت‌تر را ریزتر و همچنین چشم‌های ریز را درشت‌تر و حتی کشیده‌تر نشان داد.

انواع سایه چشم بر اساس ساختار

  • سایه چشم پودری
  • سایه چشم کرمی
  • سایه چشم مایع
  • سایه چشم مدادی
  • سایه چشم پخته شده
  • سایه چشم پودری شل

انواع مدل سایه چشم

سایه چشم‌ها مدل‌های مختلفی دارند که با توجه به نوع لباس، آرایش، سلیقه افراد و … انتخاب می‌شوند. در متن زیر به انواع مدل سایه چشم می‌پردازیم:

  • سایه اسموکی
  • سایه لایت
  • سایه فشن
  • سایه عربی
  • سایه کات کریس
  • سایه کلاسیک
  • سایه بادیگارد

چه پالتی را انتخاب کنیم که با رنگ چشم‌هایمان سازگاری داشته باشد؟

اغلب افراد می‌دانند که چشم، آینه بدن است. آرایش صحیح این عضو از بدن تاثیر زیادی در زیبا جلوه دادن چهره و به طور کلی تمام اعضای بدن خواهد داشت. به متن زیر دقت کنید:

  • پالت سایه چشم متناسب برای چشم‌های قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای یکی از رنگ‌های خنثی می‌باشد که با اغلب رنگ‌ها هماهنگی دارد. اگر می‌خواهید چشم‌های قهوه‌ای خود را برجسته نمایید، بهتر است پالتی را انتخاب کنید که در آن سایه‌های چشم‌ قهوه‌ای، طلایی و بنفش را داشته باشد، اما اگر قصد دارید از تناژ‌های روشن برای سایه چشم خود استفاده کنید، رنگ سبز یشمی گزینه خوبی‌ست. همچنین قصد دارید به مهمانی بروید می‌توانید چشم‌های خود را با استفاده از سایه‌های مشکی اکلیلی و نقره‌‎‌ای چند برابر زیباتر و بزرگ‌تر جلوه دهید.

  • پالت سایه چشم متناسب برای چشم‌های آبی

برای کسانی که چشم‌های آبی دارند، بایستی پالت سایه‌ای را انتخاب نمایند که در آن رنگ‌های متضاد با چشم وجود دارد. به عنوان مثال نارنجی با رنگ آبی تضاد دارد اما از آن جایی که استفاده و به کارگیری از رنگ نارنجی همیشه امکان پذیر نمی‌باشد، می‌توانید رنگ‌های طلایی، آجری و مسی را اولویت قرار دهید.

  • پالت سایه چشم متناسب برای چشم‌های سبز

رنگ آلویی و بنفش از جمله رنگ‌هایی می‌باشند که تناسب دلپذیری با رنگ سبز دارند. انتخاب پالت سایه‌ای که علاوه بر رنگ‌‌های رایج دارای رنگ‌هایی با تناژ قرمز نیز می‌باشد، زیبایی چشم‌های شما را چند برابر خواهد کرد.

نکات مهم برای سایه زدن چشم

برای سایه زدن چشم بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

  1. مدل سایه را با توجه به فرم و حالت چشم‌هایتان انتخاب نمایید؛ به عنوان مثال کسانی که چشم‌های گردی دارند می‌توانند با به کار گیری سایه چشم تیره در گوشه‌های خارجی پلک، چشم‌هایشان را کشیده‌تر کنند.
  2. رنگ سایه را متناسب با رنگ چشم‌ها و پوستتان انتخاب نماید. به عنوان مثال به کار گیری رنگ آبی برای چشمان قهوه‌ای و رنگ‌های تیره برای چشمان سبز انتخاب خوبی می‌باشد.
  3. بهتر است سایه چشم  را در اولین مرحله بزنید و سپس در مراحل دیگر آرایش، استفاده از کرم پودر را انجام دهید؛ زیرا اغلب سایه‌ها پودری می‌باشند که امکان دارد زیر پلکتان بریزد و صورتتان را لک کنند.
  4. حتما سعی کنید از براش‌های با کیفیت استفاده کنید؛ زیرا براش‌های نامرغوب باعث می‌شوند تا سایه پشت پلک به خوبی پاک نشود و خط بیفتد.

چگونه ترکیب مناسب برای سایه چشم انتخاب نماییم؟

بعد از این که تصمیم گرفتید چه رنگی برای چشم و صورت شما مناسب‌تر است، بایستی بتوانید ترکیب رنگ مناسب برای خودتان را هم پیدا کنید. همچنین برای آرایش ساده و ملایم می‌توانید تنها یک رنگ را انتخاب کنید که این رنگ بایستی یک رنگ متوسط و خنثی باشد که آن را سراسر پشت پلک بزنید. البته برای این که بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است ابتدا از پرایمر چشم استفاده کنید تا سطح پشت پلک، به طور کامل صاف و بدون چروک باشد تا سایه به خوبی پشت پلک قرار بگیرد و در طول روز دچار مشکل نشود. در واقع برای آرایش‌های مفصل‌تر به طور معمول از چند رنگ سایه استفاده می‌کنند.

کدام سایه را کجا بزنیم بهتر است؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که از رنگ‌های تیره، روشن و متوسط باید کجا استفاده کنیم؟

  • رنگ روشن: رنگ روشن باعث می‌شود که چشم‌های شما جذاب‌تر دیده شود و بیشتر به چشم بیاید. رنگ روشن را روی پلک، روی استخوان زیر ابرو و در قسمت‌های داخلی چشم استفاده می‌کنند.
  • رنگ متوسط: در واقع این رنگ یعنی رنگی که نه روشن باشد نه تیره، در واقع در وسط این طیف قرار می‌گیرد و یک واسطه بین رنگ روشن و رنگ تیره است. این رنگ را در قسمت‌های فرورفته‌ پلک بزنید و اگر پلک‌های پف کرده دارید آن را تا جایی ادامه دهید که زمانی که از رو به رو در آینه نگاه می‌کنید، این رنگ را روی پلک خود ببینید و زیر پلک شما پنهان نشود.
  • رنگ تیره: این رنگ به چشم‌های شما شکل می‌دهد. آن را روی یک سوم بیرونی پلک و به سمت بالا بزنید. حتی می‌توانید آن را دور چشم و با استفاده از براش مخصوص خط چشم استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به انتخاب پالت سایه و طرز استفاده از آن پرداختیم. در واقع یکی از محبوب‌ترین چیزها برای خانم‌ها محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد؛ در همین راستا یکی از اجزای اصلی پک آرایشی، انتخاب پالت سایه چشم است. از شما تشکر می‌شود که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

خانه
برند ها
پروفایل
پشتیبانی