چه کرم پودری مناسب من است؟

انتخاب کرم پودر بر اساس رنگ و نوع پوست

همانطور که می‌دانید کرم پودر صورت یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی می‌باشد که نقش مهمی در داشتن چهره‌ و آرایشی زیبا دارد. خرید کرم پودر یکی از سخت‌ترین کار برای بانوان می‌باشد. قبل از خرید کرم پودر بایستی از نوع پوست خود شناخت پیدا کنید و سپس با توجه به پوستتان کرم پودر مناسب تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم به انتخاب کرم پودر بر اساس رنگ و نوع پوست بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انتخاب کرم پودر بر اساس رنگ و نوع پوست

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از هر کرم پودری که به دستتان می‌رسد، از آن استفاده کنید؛ زیرا نوع پوست‌ها با یکدیگر کاملا فرق می‌کنند و هر پوستی بایستی از کرم مخصوص خود استفاده نماید. در واقع 4 نوع پوست داریم که در متن زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • پوست خشک و حساس
  • پوست چرب
  • پوست نرمال
  • پوست مختلط

کرم پودر مناسب برای پوست خشک و حساس

افرادی که دارای پوست خشک و حساسی هستند  به کرم پودرهایی احتیاج دارند که میزان چربی و خاصیت مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد. توجه کنید که کرم پودر شما بایستی فاقد بو باشد؛ در صورتی که اگر در کرم از عطر استفاده شده باشد باعث ایجاد خارش و التهاب پوست می‌شود. همچنین اگر پوستتان دارای جوش و لک می‌باشد حتما باید از کرم پودری که قابلیت پوشانندگی بالایی دارد استفاده نمایید. در واقع کرم پودر مناسب پوست خشک، کرم پودرهای مایع با پایه روغنی می‌باشند. همچنین بهتر است از کرم پودرهایی که براق هستند استفاده کنید؛ زیرا چهره‌تان سرزنده‌تر و شاداب‌تر به چشم می‌آید.

کرم پودر برای پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند حتما باید کرم پودری را مورد استفاده قرار دهند که فاقد چربی باشد. در واقع وجود هر نوع روغن در کرم پودر این افراد سبب افزایش ترشح چربی از درون پوست می‌شود. هنگام خرید کرم پودر دقت کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. در واقع کرم پودر مناسب پوست چرب مایع یا جامد با پایه آب است و همچنین این افراد قادرند از پنکیک‌های خشک استفاده نمایند تا برق صورت را گرفته و آن را مات کند.

کرم پودر برای پوست نرمال

اگر پوست نرمالی دارید خوش‌ به حالتان! زیرا پوست نرمال ایده ‌آل‌ترین نوع پوست بین انواع پوست می‌باشد. در واقع پوست نرمال یک پوست سالمی است که هم چربی و هم آب آن معتادل می‌باشد. همچنین کسانی که پوست نرمالی دارند قادرند هر نوع کرم پودری که می‌خواهند استفاده کنند؛ به عنوان مثال در فصل‌های سرد می‌توانند از کرم پودرهای روغنی با پوششی بالا استفاده کنند تا کرم از پوست در برابر سرما محافظت کند و همچنین در تابستان نیز می‌توانند کرم پودرهایی که سبک با پایه آب هستند را انتخاب کنند.

کرم پودر برای پوست مختلط

همانطور که از اسم این نوع پوست مشخص است پوستی مختلط و ترکیبی می‌باشد. به عبارت دیگر بخش‌هایی از پوست خشک و بخش‌های دیگر از پوست چرب هستند. در واقع این نوع پوست به این شکل است که قسمت T صورت یعنی چانه، پیشانی و روی بینی چرب و بقیه نقاط خشک می‌باشند. البته توجه داشته باشید کسانی که این نوع پوست را دارند در تابستان و روزهای گرم پوستشان چرب بوده و در زمستان پوستشان خشک می‌باشد. به طور کل کرم پودر مناسب پوست مختلط، کرم پودر مایع با پایه آب می‌باشد.

کرم پودر چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

انتخاب یک کرم پودر مناسب که به درستی برای نوع و رنگ پوست شما با هدف آرایشی زیبا انتخاب شده باشد، بایستی یک پایه بی عیب و نقص برای ادامه و بقیه کارهای آرایشی شما ایجاد کند. در واقع یک کرم پودر مناسب باید:

  • مدت زمان معقولی را بدون چین و چروک شدن با ماندگاری بالا روی پوست باقی بماند.
  • به یکنواخت و یکدست بودن پوست کمک می‌کند تا ناهماهنگی‌های موجود در رنگدانه پوست را بپوشاند.
  • رنگ صورت و گردن را به طور یکپارچه هماهنگ می‌کند.
  • همچنین پایه مناسبی ایجاد می‌کند که از همه محصولات آرایشی دیگر مانند سایه چشم و رژگونه بر روی آن به آسانی استفاده شود.

چگونه کرم پودر مناسب برای پوستمان انتخاب کنیم؟

در واقع بهترین راه برای انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست سبزه، سفید یا گندمی این است که تا جایی که امکان دارد رنگ کرم پودر را شبیه به تناژ پوست خود انتخاب کنید. همچنین سعی کنید از رنگ‌هایی که به طور کلامل برای رنگ پوست شما غیر طبیعی می‌باشند دوری کنید. قبل از این که تصمیم به خرید یک کرم پودر مناسب بگیرید، حتما کرم پودر را بر روی دست خود امتحان کنید. لطفا به موارد زیر دقت کنید:

  • رنگ خنک یعنی تناژ پوست شما بیشتر به رنگ آبی، قرمز، یا صورتی تمایل دارد.
  • رنگ طبیعی یا خنثی یعنی پوست شما ترکیبی از رنگ خنک و رنگ گرم است.
  • رنگ گرم یعنی پست شما به رنگ طلایی، زرد یا رنگ هلویی تمایل دارد.

به طور کل شما با توجه به رنگ پوست خود می‌توانید کرم پودر مناسب پوست سبزه، سفید و گندمی را انتخاب کنید.

هنگام خرید کرم پودر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر شما قصد خرید کرم پودر برای پوست خود دارید، ابتدا باید درباره انواع مختلف پوست‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. علاوه بر این بایستی نوع پوست خود را بشناسید؛ زیرا کرم پودرها برای پوست‌های مختلف، انواع خاص خود را دارند. هنگام خرید به نکاتی که در متن زیر بیان شده است توجه فرمایید.

  • به تناژ اجزای صورت توجه کنید
  • بر اساس نوع پوستتان کرم پودر انتخاب نمایید
  • توجه به نمای نهایی کرم پودرها
  • انواع کرم پودرها بر اساس نوع ماده
  • انوع مختلف کرم پودر بر اساس پایه

سخن پایانی

همانطور که شما عزیزان می‌دانید خرید کرم پودر کار دشواری می‌باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که در این مقاله به شما عزیزان آموزش دادیم این است که حتما بایستی رنگ در نهایت روی پوست و صورت شما طبیعی به نظر برسد و همچنین تست رنگ محصول را پیش از خریداری ببینید و مورد استفاده قرار دهید. برای انتخاب و خرید کرم پودر مناسب می‌توانید به سایت ارکید مراجعه کنید. ممنون از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =

خانه
برند ها
پروفایل
پشتیبانی